Wśród dostępnych ofert łatwo znajdziemy promocyjne pakiety transferu danych oraz dodatkowe możliwości oszczędzania. Zasilając swoje konto, możemy skorzystać z promocji polegających na dodaniu do naszego konta środków na transfer z Internetem. Każdy z operatorów stosuje inne promocje. Warto sprawdzić, jakie wielkości transferu dostaniemy za określone doładowanie konta lub za określony miesięczny abonament w danej sieci.

Innym sposobem na oszczędzanie będzie wykupienie dodatkowego pakietu danych. Ceny pakietów kształtują się od kilku złotych do nawet 50 zł, w zależności od wielkości danego pakietu. Przykładowo spotkać możemy często 100 MB danych za 5 zł lub 300 MB za 15 zł. 500 MB transferu to już koszt w okolicach 15-25 zł miesięcznie, natomiast 1 GB znajdziemy już od 25 zł. Wybierzmy pakiet, który wystarczy nam na cały miesiąc. Pamiętajmy, że zużywając 100 MB danych miesięcznie bez włączonego żadnego pakietu danych płacimy według wyższej stawki cennikowej. Wówczas za ten sam transfer zamiast 5 zł możemy zapłacić nawet 300 zł.

Alternatywą dla osób, które w nieznacznym stopniu korzystają z Internetu, może stać się reklamowany przez kilku operatorów „Internet bez limitu i opłat”. Taka usługa comiesięczną opłatę w okolicach 9-10 zł (w zależności od operatora) daje nam nieograniczony dostęp do zasobów sieci. Jest jednak haczyk lub jak inni wolą gwiazdka w tej ofercie. Po wykorzystaniu określonej wielkości danych, najczęściej jest to 100 MB, prędkość Internetu spada. Jednak dla osób niepotrzebujących szybkiego połączenia, będzie to dobre rozwiązanie.

Wśród dostępnych ofert operatorów znajdziemy również takie, w których transfer danych jest całkowicie bezpłatny. W startującej na początku września 2011 roku marce Red Bull Mobile opłaty za transfer nie są naliczane, jednak prędkość ograniczona jest do minimum. Po zakupie dodatkowego pakietu prędkość wraca do normalnych parametrów. Inną alternatywą są mniejsi operatorzy, którzy oferują bezpłatny transfer w zamian za obejrzenie reklamy. W tej chwili taką ofertę znajdziemy w sieci Carrefour Mova oraz FreeM. Obie te sieci mają identyczną ofertę na transfer, ponieważ należą do tego samego operatora, z tą różnicą, że we FreeM nie musimy ładować konta w ogóle, aby skorzystać z usług internetowych. Krótkie reklamy w formie obrazka wyświetlane są na początku połączenia z Internetem oraz po przekroczeniu 500 kB danych. Rozwiązanie to polecam jednak osobom rzadziej korzystającym z Internetu w telefonie. Dla osób często korzystających z przesyłu danych rozwiązania te mogą być uciążliwe ze względu na często wyskakujące reklamy.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułAkupresura – co to jest, na czym polega, wskazania i przeciwwskazania
Następny artykułMasaż przyrządowy – rodzaje, wskazania do masażu

Marcin Łabuś – absolwent zarządzania specjalizujący się w zastosowaniu narzędzi promotion-mix w działalności polskiego sektora telekomunikacyjnego oraz bankowego. Doświadczenie zdobywał przez rozwijanie swoich zainteresowań. Praca to dla niego pasja. Twórca i właściciel portalu telekomunikacyjnego „Simplik.pl”.


Nasz specjalista pisze o sobie:

W 2011 roku ukończyłem studia magisterskie na Wydziale Zarządzania Politechniki Rzeszowskiej. Specjalizuję się w zastosowaniu narzędzi marketingu w usługach telekomunikacyjnych i bankowych. Zastosowanie elementów marketingu-mix stało się moją pasją podczas studiów, zaś szeroką wiedzę z zakresu bankowości i telekomunikacji mobilnej zdobyłem realizując swoje zainteresowania.

Interesuję się również tematyką inwestycji giełdowych oraz psychologią graczy giełdowych. Silne emocje na giełdzie sprawiają, że nawet najlepsze strategie inwestycyjne nie dają oczekiwanych rezultatów. Psychika graczy jest więc przeszkodą w racjonalnym podejmowaniu decyzji.

Wolny czas spędzam podróżując i odkrywając nowe ciekawe miejsca. Uwielbiam wycieczki rowerowe i spacery po górach.

Zainteresowanych tematyką telekomunikacji zapraszam do współpracy przy tworzeniu alternatywnego portalu – Simplik.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here