W dodatku na czynności tej w wielu wypadkach możemy zaoszczędzić. Mamy dwie możliwości przypisania swojego numeru do naszej karty SIM. Między innymi sieć T-Mobile oraz Plus oferują w cenie miesięcznej opłaty w wysokości 5 zł, połączenie numeru stacjonarnego z komórkowym na jednej karcie. Dzięki temu na pewno zaoszczędzimy na kwocie comiesięcznego abonamentu. Jeśli jednak dużo dzwonimy z domu na numery stacjonarne, rozwiązanie to może stać się mało opłacalne. Przebywając w domu, nie zapłacimy za połączenie minutami zgromadzonymi w ramach abonamentu komórkowego. Dodatkowo, wyjeżdżając gdzieś dalej, nasz numer domowy nie będzie odpowiadał przez czas naszej nieobecności na danym terenie.
Powyższa oferta jest niemal idealna dla osób, często przebywających w domu oraz głównie odbierających telefon. Osoby, które rzadko z niego dzwonią, zaoszczędzą, głównie dzięki bardzo taniemu miesięcznemu abonamentowi.
Jednak dla osób często dzwoniących rozwiązanie to nie będzie opłacalne. Dla nich korzystniejsze będzie abonament na numer stacjonarny w komórce w ramach osobnych numerów. Oznacza to, że w osobnym telefonie mamy numer stacjonarny, a w osobnym komórkowy. W takiej sytuacji, gdy jesteśmy daleko poza domem, zostawiamy swój telefon z numerem domowym. Po powrocie do domu sprawdzimy, kto do nas dzwonił oraz oddzwonimy z numeru telefonu, z którego to my będziemy mieli ochotę zadzwonić. Operator w takiej sytuacji nie narzuca nam, że dzwonić musimy z numeru domowego.
Porównując tylko kwoty abonamentu widzimy, że rozwiązanie takie będzie droższe, lecz w ramach najniższego abonamentu otrzymamy średnio godzinę rozmów z numerami stacjonarnymi. Za abonament zapłacimy przykładowo 25 zł w ofercie Play, 19 lub 29 zł w ofercie T-Mobile, w zależności czy jesteśmy ich abonentami. W Orange Strefie zapłacimy za abonament już 20 zł.
Uwaga!
Często liczyć możemy też na dodatkowe minuty do wykorzystania na połączenia z numerami komórkowymi w ramach danej sieci komórkowej, np. do Play czy T Mobile w ramach abonamentu, w Orange minuty są dodawane dla stałych klientów, a więc osób posiadających już inną aktywację.