Nowoczesnym i bezpłatnym sposobem na komunikację z Działem Obsługi jest kontakt mailowy. Konsultant sprawdza nasze zapytanie, a następnie odpowiada na nasze zgłoszenie. Dzwoniąc do Biura Obsługi, często zmuszeni jesteśmy czekać długo na linii, ponieważ konsultant musi sprawdzić nasze zapytanie. W przypadku zapytania mailowego otrzymamy bezpośrednią odpowiedź, jedynie czas oczekiwania na odpowiedź może być dłuższy.
Jeżeli jednak preferujemy kontakt telefoniczny, mamy możliwość tańszego komunikowania się z operatorem. Każdy z operatorów posiada skrócony numer telefonu, pod którym system przełącza nas do Biura Obsługi. Rozmowy z tymi numerami kosztują nas zgodnie z cennikiem średnio 2 złote za każde połączenie. Cena różni się u poszczególnych operatorów. Każdy z nich posiada również dostęp do Biura Obsługi Klienta pod zwykłym numerem komórkowym, a nawet często stacjonarnym. Numery te są uruchamiane ponieważ na numery skrócone dodzwonimy się tylko od naszego operatora. Jeśli z naszego numeru nie możemy wykonać połączeń, ponieważ są one zablokowane, musimy mieć alternatywny dostęp do Biura Obsługi.
Jeśli korzystamy z pakietów minut, dzięki którym na przykład otrzymujemy nieograniczone połączenia w sieci lub tanie połączenia na numery stacjonarne, możemy znacząco obniżyć sobie koszt takiego połączenia. Jeśli przykładowo minuta na numer stacjonarny kosztuje w naszym pakiecie 5 groszy, a sprawę załatwimy w ciągu 5 minut, dzwoniąc na numer stacjonarny operatora, wówczas za takie połączenie zapłacimy już tylko 25 groszy.
Dostępne numery telefonów Biura Obsługi Klienta znaleźć możemy na stronach internetowych operatorów w zakładkach „Kontakt”. Oprócz numerów skróconych powinny tam się znaleźć pozostałe numery, przy których może być dodatkowa informacja typu: „Dla klientów dzwoniących z zagranicy”. Jeśli przebywamy w Polsce również możemy na taki numer się dodzwonić. Przed połączeniem sprawdźmy jednak cennik naszego operatora. Nieliczni stosują zapis, że połączenia z tym numerem komórkowym są płatne jak te ze skróconym. Możemy również wysłać zapytanie do swojego operatora mailem z zapytaniem, na który telefon można dzwonić, aby wykorzystać minuty z dostępnego pakietu.