Większość operatorów komórkowych umożliwia nam przeglądanie kosztów wykonanych połączeń bez ponoszenia opłat. Jako klienci operatorów zawsze mamy prawo zażądać od operatora szczegółowego bilingu za dany okres czasu. Taka usługa jest jednak płatna, wiąże się bowiem z drukowaniem przez operatora często dużej ilości papieru oraz wysyłką drogą pocztową przesyłki.
W celu darmowego przejrzenia historii naszych połączeń warto poszukać ich w systemach elektronicznej obsługi klienta na stronach operatorów. Takie opcje udostępnia większość operatorów. W sieci Play w tym celu należy zalogować się do panelu administracyjnego Play 24, gdzie możemy zarządzać swoimi usługami oraz sprawdzić aktualne opłaty pobierane przez operatora za wszystkie usługi.
W sieci T-Mobile po zalogowaniu się na swoje konto otrzymamy możliwość przejrzenia połączeń oraz wysłanych wiadomości. Dodatkowo otrzymamy narzędzie, które pokaże nam najczęściej wybierane przez nas numery oraz zestawienie połączeń i wiadomości za konkretne dni.
Klienci Plusa mogą sprawdzać bieżące zużycie minut dostępnych w abonamencie bezpłatnie, po zalogowaniu się na stronę serwisu Plus Online. Dla klientów na kartę w tej chwili biling w Internecie nie jest udostępniany.
Klienci sieci Orange jako jedni z pierwszych posiadali dostęp do systemu bilingowego poprzez kanał Internetowy. Za jego pomocą dostępny jest szczegółowy wykaz wszystkich połączeń oraz zużytych środków na pozostałe usługi. Aby skorzystać z usługi, należy najpierw zarejestrować swój numer na stronie Internetowej operatora.
Również klienci niektórych operatorów wirtualnych mają dostęp do bilingów. Najbardziej rozbudowanym systemem bilingowym może pochwalić się sieć GaduAir, w którym sprawdzimy także wszystkie połączenia przychodzące na nasz numer.
Uwaga!
sieć komórkowa, usługi telekomunikacyjne, pomoc
Korzystacie z bilingów online? Czy używanie ich sprawia Wam jakieś trudności? Podzielcie się swoją opinią w komentarzach.
Proszę o pomoc
Jak sprawdzić koszty wykonywanych połączeń?