Operatorzy wprowadzając nowe taryfy na kartę, promują je poprzez szereg akcji marketingowych. Liczne promocje i pakiety umożliwiające obniżenie kosztów rozmów przygotowane są dla użytkowników nowych taryf. Dotychczasowi użytkownicy starych taryf muszą z czasem pogodzić się z faktem, że dla nich w obecnych taryfach operator nie zaoferuje już nic ciekawego.

Powyższe czynności mają w założeniu zachęcić użytkowników starszych taryf do skorzystania z możliwości przejścia na nowe, zazwyczaj z niższymi stawkami podstawowymi. Nie zawsze jednak nowa taryfa okazuje się tańsza od poprzedniej. Wszystko zależy od profilu dzwonienia danej osoby. Jeżeli dzwonimy dużo do wybranych numerów w sieci, niekiedy starsze oferty, choć droższe poza siecią, okazują się dla danych osób korzystniejsze.

Niestety z czasem operator przestaje w ogóle stosować jakiekolwiek promocje dla starszych taryf. Z upływem czasu w nowych taryfach pojawiają się usługi obniżające koszty połączeń. Wówczas warto zastanowić się nad zmianą. Po pewnym czasie przejściowym stare taryfy najpewniej zostaną zapomniane przez operatora, a korzystanie z nich stanie się relatywnie drogie w porównaniu z dostępnymi obecnie taryfami.

Wciąż jednak duża liczba osób korzysta ze starych i drogich taryf. Są to często osoby nie znające aktualnej oferty. Nie wiedzą one też często, że w ogóle mogą zmienić taryfę na tańszą. Osoby takie nierzadko nie korzystają również ze zniżek, jakie dają starsze taryfy. Dla operatora osoby takie to także dodatkowy zysk – chociażby dlatego dla starych taryf nie pojawią się już nowe promocje.

Osoby korzystające ze starszych taryf z czasem zmuszone będą albo do zmiany taryfy, albo do przepłacania za swoje połączenia i wiadomości. W telewizji, radiu i prasie słyszeć będziemy o promocjach, lecz nie będzie nam dane z nich skorzystać, przebywając w starej taryfie. Zmiana taryfy w ofercie na kartę na nową wydaje się tylko kwestią czasu i zachęcamy do przemyślenia tej opcji.

Myślicie, że używanie telefonu na kartę jest bardziej opłacalne niż abonament?

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułMarmolada z pigwy – przepis
Następny artykułGalaretka z jarzębiny – przepis

Marcin Łabuś – absolwent zarządzania specjalizujący się w zastosowaniu narzędzi promotion-mix w działalności polskiego sektora telekomunikacyjnego oraz bankowego. Doświadczenie zdobywał przez rozwijanie swoich zainteresowań. Praca to dla niego pasja. Twórca i właściciel portalu telekomunikacyjnego „Simplik.pl”.


Nasz specjalista pisze o sobie:

W 2011 roku ukończyłem studia magisterskie na Wydziale Zarządzania Politechniki Rzeszowskiej. Specjalizuję się w zastosowaniu narzędzi marketingu w usługach telekomunikacyjnych i bankowych. Zastosowanie elementów marketingu-mix stało się moją pasją podczas studiów, zaś szeroką wiedzę z zakresu bankowości i telekomunikacji mobilnej zdobyłem realizując swoje zainteresowania.

Interesuję się również tematyką inwestycji giełdowych oraz psychologią graczy giełdowych. Silne emocje na giełdzie sprawiają, że nawet najlepsze strategie inwestycyjne nie dają oczekiwanych rezultatów. Psychika graczy jest więc przeszkodą w racjonalnym podejmowaniu decyzji.

Wolny czas spędzam podróżując i odkrywając nowe ciekawe miejsca. Uwielbiam wycieczki rowerowe i spacery po górach.

Zainteresowanych tematyką telekomunikacji zapraszam do współpracy przy tworzeniu alternatywnego portalu – Simplik.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here