Zacznijmy od dokładnego sprawdzenia faktury. Powinna ona zawierać opis opłat i wliczonych usług. Wśród nich znajdziemy comiesięczną opłatę abonamentową, ilość otrzymanych i wykorzystanych minut w ramach abonamentu, dodatkowo płatne pakiety i usługi aktywne na naszym koncie abonenckim oraz koszty pozostałych usług liczonych ponad kwotę abonamentu.

Nasza opłata abonamentowa może być wyższa na pierwszej fakturze. Wynika to z faktu, że płacimy wówczas za pierwszy okres rozliczeniowy, obowiązujący od chwili podpisania umowy do momentu wystawienia pierwszej faktury oraz za kolejny okres, liczony od momentu wystawienia faktury. Wszystkie kolejne rachunki zawierają bieżące cykle rozliczeniowe. Tylko pierwszy z rachunków obejmuje również okres przeszły.

Ilość otrzymanych minut może różnić się w poszczególnych miesiącach rozliczeniowych i wynika z warunków zawartej z operatorem umowy. W niektórych ofertach promocyjnych otrzymujemy dodatkowe pakiety minut tylko przez pierwsze miesiące. Jeśli o tym zapomnieliśmy, może się okazać, że wykorzystujemy więcej minut niż mieliśmy de facto w abonamencie.

Dodatkowo do naszej faktury operator dolicza opłaty za płatne usługi dodatkowe, takie jak np. koszty aktywacji poszczególnych promocji czy usług dodatkowych. Sprawdźmy więc czy nie płacimy za – na przykład – odtwarzany na naszym koncie utwór, gdy ktoś do nas dzwoni.

Koszty pozostałych usług zawierać będą informacje na temat wykorzystanych środków poza kwotę abonamentu. Mogą w nich znaleźć się również opłaty za połączenia w roamingu czy transfer danych.

Jeżeli po sprawdzeniu powyżej opisanych czynników okazało się, że zawyżona kwota rachunku wynika z dodatkowych aktywnych na koncie usług, wyłączmy je, a nasz rachunek w kolejnych miesiącach będzie niższy.

Jeżeli nadal wydaje nam się, że kwota do zapłaty jest za wysoka, sprawdźmy szczegółowy biling dostępny u większości operatorów na ich stronie Internetowej. Jeśli wciąż uważamy kwotę za nieuzasadnioną – napiszmy reklamację do naszego operatora.

Zdarzyło się Wam kiedyś dostać zawyżony rachunek za telefon? Co zrobiliście w takiej sytuacji? Czekam na Wasze komentarze.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułDłubniański Park Krajobrazowy – atrakcje
Następny artykułSzlak Bajek – informacje

Marcin Łabuś – absolwent zarządzania specjalizujący się w zastosowaniu narzędzi promotion-mix w działalności polskiego sektora telekomunikacyjnego oraz bankowego. Doświadczenie zdobywał przez rozwijanie swoich zainteresowań. Praca to dla niego pasja. Twórca i właściciel portalu telekomunikacyjnego „Simplik.pl”.


Nasz specjalista pisze o sobie:

W 2011 roku ukończyłem studia magisterskie na Wydziale Zarządzania Politechniki Rzeszowskiej. Specjalizuję się w zastosowaniu narzędzi marketingu w usługach telekomunikacyjnych i bankowych. Zastosowanie elementów marketingu-mix stało się moją pasją podczas studiów, zaś szeroką wiedzę z zakresu bankowości i telekomunikacji mobilnej zdobyłem realizując swoje zainteresowania.

Interesuję się również tematyką inwestycji giełdowych oraz psychologią graczy giełdowych. Silne emocje na giełdzie sprawiają, że nawet najlepsze strategie inwestycyjne nie dają oczekiwanych rezultatów. Psychika graczy jest więc przeszkodą w racjonalnym podejmowaniu decyzji.

Wolny czas spędzam podróżując i odkrywając nowe ciekawe miejsca. Uwielbiam wycieczki rowerowe i spacery po górach.

Zainteresowanych tematyką telekomunikacji zapraszam do współpracy przy tworzeniu alternatywnego portalu – Simplik.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here