Google Sketchup – bardzo prosta w obsłudze aplikacja Google, pozwalająca w szybki sposób na tworzenie trójwymiarowych obiektów: domy, wnętrza i inne figury przestrzenne. Oferuje m.in nakładanie tekstur na stworzone obiekty, eksport dwuwymiarowych modeli i nakładanie ich na dowolną figurę czy eksportowanie bezpośrednio na Google Earth. Program można pobrać pod adresem http://sketchup.google.com/intl/en/download/index.html.
Blender – jeden z najpopularniejszych programów do tworzenia grafiki 3d, animacji, renderowania, a nawet grafiki do trójwymiarowych gier. Posiada także kod źródłowy. Dostępny pod adresem http://www.blender.org/download/get-blender/.
POV-Ray – mimo że wadą programu jest bardzo wolne działanie, jednak dzięki zaawansowanej specyfikacji możliwe jest tworzenie profesjonalnej grafiki 3d o jakości zbliżonej do zdjęć wykonywanych aparatem cyfrowym. Również i tutaj mamy dostępny kod źródłowy. Znaleźć go można pod adresem http://www.povray.org/download/.
Wings 3D – jego największą zaletą jest intuicyjna obsługa, która może przekonać do siebie zwłaszcza początkujących w tworzeniu grafiki 3d. Jest to program typu Open Source. Pozwala tworzyć obiekty, nakładać na nie tekstury oraz kolory. Można go pobrać pod adresem http://www.wings3d.com/wiki.php?title=Downloads.
ModelPress – jeśli chcemy zamienić obiekty wektorowe w takie, które będziemy mogli umieścić np. na swojej stronie internetowej, by pochwalić się swoimi umiejętnościami z zakresu grafiki 3d, jest to idealny program do tego typu zadań. Umożliwia ponadto wrzucanie bezpośrednio gotowych trójwymiarowych obiektów na naszą stronę internetową, np. w celu upiększenia layoutu strony. Można go pobrać pod adresem http://www.freedownloadscenter.com/Multimedia_and_Graphics/Graphics_Viewers/Modelpress.html.
Z jakiego programu do tworzenia grafiki 3D korzystacie? Podzielcie się opiniami o nim!