Plik GIF istnieje w dwóch wersjach – jedna nieruchoma, stała postać obrazkowa i druga – ruchoma. Jest to krótka animacja.
By zrobić tą pierwszą wersję wystarczy zapisać w rozszerzeniu – „.gif“. Do drugiej opcji potrzebny jest nam większy nakład pracy.
Przygotowujemy obrazek, jaki chcemy, by się zmieniał. Nie jest ważne, jaki program wybierzemy – może to być Corel, Photoshop, Gimp, Flash, Swish – lista programów jest długa. Opiszę jak to zrobić szybko w Corelu. Chociaż najbardziej pracochłonne jest samo kreowanie klatek.
Zacznijmy od klatek:
Jak widać – mamy trzy klatki – każda jest inna, jednak może być tak, że wybieramy sobie biegającego renifera. Przesuwając go co fragment, kopiujemy klatki lub też – i dlatego wybrałam Corela – chcemy deformować obiekt np. zmieniać kolor nosa, nóg, itd. W Corelu jest to proste do wykonania. Cała grafika wektorowa może być tworzona klatka po klatce. Dużo szybciej działa to we Flashu, gdzie wystarczy kopiować klatki na linii czasu u góry programu, po czym modyfikować klatkę np. przesuwając renifera w prawo. Przykład mojej animacji jest dużo prostszy.
Złożenie ich w całość to kwestia 15 minut. Najszybciej można to zrobić na przykład za pomocą strony: www.createagif.net
Czy używacie gifów? Do czego służą Wam najczęściej? Dajcie znać w komentarzu.
Nie.