Psychologia pozytywna, poza zainteresowaniem siłą i emocjami człowieka, powoli wkracza również w inne obszary, m.in. w świat biznesu.

Jej wpływ wyraża się przede wszystkim poprzez:

pozytywne nastawienie w odniesieniu do sprzedaży (jej efektywności);

wpływ pozytywnych i zdrowych relacji pomiędzy współpracownikami oraz właścicielami firm (lub zarządami) na efektywność funkcjonowania firmy i wydajność pracowników;

zmniejszanie rotacji pracowników w biurze poprzez branie pod uwagę ich satysfakcji z wykonywanej pracy, a także poziomu ich zadowolenia;

rekrutację nowych pracowników przez pryzmat ich obecnych kompetencji, a także umiejętności ich rozwijania w przyszłej pracy;

pozytywne przywiązania do danej marki, a także generowanie pozytywnych skojarzeń z nią;

umacnianie wizerunku i siły danej firmy w sposób pozytywny;

ukazywanie znaczenia pozytywnych relacji z klientami (efekt lojalności klienta wobec firmy).

Wykorzystywanie w biznesie psychologii pozytywnej wpływa bardzo korzystnie na ogólne postrzeganie firmy, pomaga podnosić morale pracowników, dzięki czemu powstają zgrane, dobrze współpracujące zespoły. Odpowiednie zarządzanie firmą sprawia, że klienci mają o niej pozytywne zdanie i chętniej wracają, by ponownie skorzystać z jej usług.

Czy myślicie, że psychologia pozytywna sprawdza się w biznesie? Dajcie znać w komentarzu.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułJak odrabiać lekcje z dzieckiem?
Następny artykułCzym są produkty strukturyzowane?

Magdalena Paluch – jest studentką V roku na kierunku: Psychologia Kliniczna w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej oraz pracownikiem Stowarzyszenia. Uczestniczyła w licznych zajęciach praktycznych, głównie w Środowiskowym Domu Samopomocy prowadzącym działalność terapeutyczną i rehabilitacyjną. W roku 2004 uzyskała także tytuł zawodowy fotografa artystycznego. Psychologia to jej pasja i wiąże z nią swoją zawodową przyszłość.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here