Nie da się wymienić wszystkich obowiązków sekretarki, gdyż każda korporacja stawia swoim pracowników inne wymagania. Szczególnie jeśli chodzi o zagraniczne przedsiębiorstwa, których polityka podlega pod kraj, w którym znajduje się główna siedziba.

Typowymi obowiązkami sekretarki są: utrzymywanie kontaktu z klientami, zajmowanie się korespondencją i organizacją pracy w biurze oraz umawianie spotkań.

Poprzez zakres swoich obowiązków asystentka spędza najwięcej czasu ze swoim szefem, przez co czasem mimowolnie staje się uczestnikiem wielu wydarzeń z jego życia. Nawet jeśli współpracownik nie będzie prosił o zachowanie dyskrecji, asystentka powinna mieć wyczucie, czy przekazywanie pewnych informacji dalej będzie etyczne i nie zaszkodzi konkretnej osobie. Powstrzymanie się od rozmowy na tematy dotyczące życia innych oznacza, że potrafimy uszanować czyjąś prywatność, a także, że jesteśmy godnymi zaufania pracownikami.

Osoba, która umawia na spotkania innych ludzi, a także jest odpowiedzialna za organizację własnej pracy – powinna być punktualna. Nie chodzi tylko o spóźnianie się, ale również przychodzenie przed czasem. Oba typy zachowań mogą wprawić w zakłopotanie drugą stronę i będą świadczyły o braku dobrych manier u sekretarki.

Asystentka w kontaktach z klientami jest ambasadorem swojej firmy, dlatego poprzez swoje zachowanie musi godnie ją reprezentować, okazując szacunek innym.

Co myślicie o zawodzie sekretarki? To trudna czy łatwa praca?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here