Mimo iż w restauracji to my jesteśmy gośćmi, a kelner wykonuje swoją pracę, to nic nie usprawiedliwia naszego przedmiotowego traktowania obsługi lokalu. Zachowanie wobec kelnera jest odzwierciedleniem naszej kultury osobistej.

Po wejściu do restauracji, tak jak do każdego innego pomieszczenia należy przywitać się. Składając zamówienie wymawiajmy nazwy potraw wyraźnie, zapobiegnie to nie tylko pomyłce w zamówieniu, ale również będzie o nas dobrze świadczyło.

Jeśli nie jesteśmy zadowoleni z jedzenia – pamiętajmy, że za jego przygotowanie odpowiada kucharz, a nie kelner. Nie mamy zatem prawa obwiniać go za to. W takiej sytuacji prosimy kelnera, aby przekazał kucharzowi nasze uwagi lub rozmawiamy o tym z kierownikiem sali.

Filmowy gest pstrykania palcami na kelnera jest bardzo niekulturalny i pretensjonalny. Dla kelnera gest ten jest wręcz obraźliwy. Jeśli chcemy przywołać obsługę wystarczy lekkie skinienie głowy albo nawiązanie kontaktu wzrokowego. W rozmowie z kelnerem używajmy zwrotów grzecznościowych: „dziękuję”, „przepraszam”, „proszę”.

Oczywistym jest jednak, że na aroganckie zachowanie obsługi w restauracji goście maja prawo zareagować równie antypatycznie.

Jakie zachowania w restauracji uważacie za najbardziej nietaktowne? Podzielcie się swoimi zdaniem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here