Pierwszą rzeczą po rozpakowaniu kamerki jest podłączenie jej bezpośrednio poprzez USB do komputera, a dopiero po wykryciu nowego sprzętu przez komputer, należy zainstalować sterowniki z płyty (o ile są dołączane do zestawu). Choć może się to wydać oczywiste, to sporo początkujących użytkowników kamer internetowych popełnia ten błąd. Co w przypadku, gdy wszystko podłączyliśmy prawidłowo i w dobrej kolejności, a mimo to kamerka wciąż nie funkcjonuje? Przede wszystkim warto sprawdzić, czy na dysku nie zostały sterowniki ze starej kamery internetowej. Często bowiem dochodzi do desynchronizacji pracy kamery w przypadku wykrycia obecności innych sterowników.
Kolejnym krokiem jest sprawdzenie aktualizacji sterowników. W tym celu należy wejść na stronę producenta i wpisać dokładny model naszej kamery. Każdy szanujący się producent na rynku ma swoją stronę internetową z aktualnymi sterownikami, które można (a wręcz trzeba) pobrać za darmo.
Innym powodem może być także spalenie portu USB lub niedziałający kabel. W tym celu warto na próbę podłączyć inne urządzenie zewnętrzne, aby poznać przyczynę braku działania kamerki.
Warto także pamiętać o możliwości manualnego zainstalowania kamerki po wejściu do Panelu Sterowania, a następnie Menagera Urządzeń i wybranie Nowego Sprzętu. Jeśli działa prawidłowo, to komputer powinien go błyskawicznie wykryć co umożliwi bezproblemową i szybką instalację kamery.
Czy instalowaliście kiedyś kamerkę? Co sprawiło Wam najwięcej problemów? Komentujcie.