W opisanym powyżej przykładzie klient operatora zakupił niedawno doładowanie, które chce wykorzystać przez określony czas. Wysyłając tego typu wiadomości z jednej strony operator chce nagrodzić klienta dodatkowymi minutami w ramach sieci za aktywne korzystanie z jego usług, z drugiej zaś strony czeka tylko na naszą reakcję. Jeśli zareagujemy nic na tym tak naprawdę nie zyskamy. Wydamy kolejne zarobione pieniądze na kolejne doładowanie, które wcale nam nie jest potrzebne, dodatkowo pozbędziemy się środków na koncie, które niedawno nabyliśmy. To tylko 1 ze stosowanych chwytów marketingowych operatorów. Jest ich znacznie więcej.

Uważać musimy również na wszelkiego rodzaju gratisy dla podpisujących nową umowę abonencką. Otrzymany prezent od operatora, choć nie jest to regułą, często okazuje się bezpłatny przez pierwsze miesiące obowiązywania promocji. Po pewnym czasie, zazwyczaj jest to kwartał lub półrocze, za dany prezent musimy dopłacić dodatkowo ponad kwotę miesięcznych rachunków. Możemy zazwyczaj wtedy wyłączyć daną usługę, ale zdecydowana większość użytkowników przypomina sobie o tym dopiero, gdy przyjdzie pierwszy wyższy rachunek.

Oprócz chwytów związanych z prezentami do doładowań lub abonamentu znajdziemy z łatwością inne sztuczki, aby wyciągnąć od nas jak najwięcej. Z plakatów czytamy „1 grosz za SMS”, tymczasem w danej sieci SMS kosztuje 15 groszy. Aby skorzystać z promocji, trzeba kupić pakiet 600 SMS-ów ważnych tylko przez miesiąc. Pakiet z pewnością dobry dla osób wysyłających mnóstwo wiadomości. Ale dla osoby potrzebującej w miesiącu wysłać około 30 wiadomości już nie bardzo. Za owe 30 wiadomości klient zapłaci 4,50 zł, co wyjdzie mu taniej niż kupienie pakietu SMS-ów, które przepadnie po miesiącu. W tej sytuacji 15 groszy jest tańsze niż marketingowy 1 grosz.

Ciekawym chwytem marketingowym jest stosowanie określeń typu „Teraz łącz się z milionami osób w sieci bez dodatkowych opłat”. Jak słowa wskazują za połączenia z osobami wewnątrz tej samej sieci nie zapłacimy ani grosza dodatkowych opłat. Ale niestety za samą usługę już zapłacimy. Opłata za nielimitowane połączenia w ramach sieci jest różna i zależy od polityki danego operatora. W niektórych ofertach znajdziemy z pozoru tanie promocje. 9 zł za usługę to dobra cena. Niestety jej czas obowiązywania tylko przez 7 dni sprawia, że chcąc z niej korzystać przez cały miesiąc musielibyśmy wydać za nią aż 36 zł. Czy tyle wydalibyśmy po normalnych cenach w miesiącu?

Uwaga!

Reasumując: wybierajmy z promocji to, co dla nas korzystne. Uważając na stosowane chwyty, czytajmy szczegóły promocji. Zamiast narzekać później, że źle wybraliśmy, odrzucajmy niekorzystną ofertę z uśmiechem na twarzy.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułMasaż okostnowy – jak go wykonać? Wskazania, przeciwwskazania
Następny artykułMasaż poprzeczny – jak wykonać? Wskazania, przeciwwskazania

Marcin Łabuś – absolwent zarządzania specjalizujący się w zastosowaniu narzędzi promotion-mix w działalności polskiego sektora telekomunikacyjnego oraz bankowego. Doświadczenie zdobywał przez rozwijanie swoich zainteresowań. Praca to dla niego pasja. Twórca i właściciel portalu telekomunikacyjnego „Simplik.pl”.


Nasz specjalista pisze o sobie:

W 2011 roku ukończyłem studia magisterskie na Wydziale Zarządzania Politechniki Rzeszowskiej. Specjalizuję się w zastosowaniu narzędzi marketingu w usługach telekomunikacyjnych i bankowych. Zastosowanie elementów marketingu-mix stało się moją pasją podczas studiów, zaś szeroką wiedzę z zakresu bankowości i telekomunikacji mobilnej zdobyłem realizując swoje zainteresowania.

Interesuję się również tematyką inwestycji giełdowych oraz psychologią graczy giełdowych. Silne emocje na giełdzie sprawiają, że nawet najlepsze strategie inwestycyjne nie dają oczekiwanych rezultatów. Psychika graczy jest więc przeszkodą w racjonalnym podejmowaniu decyzji.

Wolny czas spędzam podróżując i odkrywając nowe ciekawe miejsca. Uwielbiam wycieczki rowerowe i spacery po górach.

Zainteresowanych tematyką telekomunikacji zapraszam do współpracy przy tworzeniu alternatywnego portalu – Simplik.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here