Lifestyle Jak skutecznie schudnąć bez głodzenia się?

Jak skutecznie schudnąć bez głodzenia się?

-

Głodzenie się, czyli niejedzenie wtedy, gdy odczuwamy głód, nieprzyjmowanie żadnych pokarmów lub ograniczanie ich do minimum wiąże się z tym, że nie dostarczamy organizmowi potrzebnych składników odżywczych, mineralnych i witamin. Niby jak, skoro, dajmy na to, żywimy się zaledwie warzywami i to w takich ilościach, co kot napłakał? Są to jedynie witaminy i nieco błonnika. A co z węglowodanami, białkiem i tłuszczami? Każda z tych grup pełni niezwykle istotną rolę. Białka to nasz budulec, wchodzą w skład mięśni, skóry włosów czy paznokci, a także budują enzymy i uczestniczą w bardzo ważnych procesach życiowych. Budują nasz mózg! Węglowodany stanowią z kolei źródło energii, w szczególności cukry złożone. Podczas spalania (a więc wysiłku psychicznego i fizycznego) uwalniana jest owa energia, stanowiąca „paliwo” na cały dzień. Tłuszcze natomiast również spełniają rolę budulca – to w nich rozpuszczają się niektóre witaminy, ale tworzą one też warstwę izolacyjną, tak bardzo potrzebną, by nie tracić zbyt wiele ciepła.

Jak więc schudnąć unikając głodówki? To ten rodzaj pytań, których w ogóle nie powinno się zadawać. Po prostu zacznij od zmiany diety, choćby nieznacznej na początek, i trybu życia.

Jak schudnąć bez głodzenia się?
http://www.kobieta.pl

Postaw na aktywność fizyczną. Nie muszą to być długie, żmudne i wycieńczające treningi. Wystarczy, że zamiast jeździć samochodem wsiądziesz na rower albo zaczniesz chodzić pieszo. Nie dość, że dotlenisz mózg i cały organizm, co polepszy jego wydajność, przyczynisz się do ochrony środowiska (nie emitujesz spalin), ale poprawisz kondycję i… spalisz trochę kalorii. A o to chodzi. Warto też codziennie poświęcić 30 minut przed snem na spacer. Łatwiej zaśniesz, noc będzie znacznie przyjemniejsza i spokojniejsza, a rano obudzisz się pełen energii.

Co dalej? Zastanów się nad swoją dietą. Czy aby na pewno jest zdrowa, zbilansowana i gwarantuje dobre samopoczucie przez cały dzień i komfort psychofizyczny? Jeśli Twoja odpowiedź brzmi „nie”, czas to naprawić.

Pierwsze i najważniejsze – pij maksymalnie dużo wody! 2 litry dziennie to optymalna wartość. Woda transportuje substancje odżywcze, nawadnia nasz organizm, pozwala zachować elastyczność komórek (m.in. skóry). Dobrze nawodniony organizm później się starzeje i decydowanie lepiej funkcjonuje.

Kolejna ważna, a nawet bardzo ważna sprawa, to ilość i regularność posiłków. Jedz ich 4-5 w ciągu dnia, co kilka godzin (najlepiej w regularnych odstępach). Niech nie będą zbyt duże, aby łatwiej udało się utrzymywać tę regularność. Pamiętaj też o tym, że każde jabłko czy gruszka, garść orzechów, batonik (tego koniecznie się wystrzegaj) stanowią 1 posiłek. Jedyny wyjątek to warzywa, które są niskokaloryczne, nawet w porównaniu z owocami. Te możesz podjadać na okrągło.

Odstaw słodycze. Nie rezygnuj z nich jednak całkowicie, gdyż organizm również od czasu do czasu potrzebuje szybkiego, choć niekoniecznie zdrowego, zastrzyku energii. Ponadto słodkości są dla nas przyjemnością, a życie trwa zbyt krótko, aby sobie wszystkiego odmawiać. Ustal więc zasady, kiedy możesz nieco zgrzeszyć i w jakim stopniu. Optymalnym rozwiązaniem będzie kawałek placka, nieco czekolady czy niewielki deser lodowy w weekend, jako nagroda po całym tygodniu wstrzemięźliwości.

Ogranicz też alkohol. Wbrew pozorom jest bardzo kaloryczny. Oczywiście lampka wina czerwonego do kolacji (wytrawnego) stymuluje i poprawia krążenie, a piwo pomaga w prawidłowej pracy nerek. Można więc, ale z głową.

Odchudzanie bez głodzenia się może być naprawdę przyjemne. Właściwie O WIELE przyjemniejsze niż głodzenie się. Trzeba wiedzieć tylko co, jak i ile jeść, aby nie dać wpędzić się w dietetyczne „maliny” i nie stracić głowy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

WARTO PRZECZYTAĆ

Przebieg, fazy porodu – ile trwają, opis

Poród w większości przypadków trwa długo. Niekiedy wydaje się, że mijające godziny upływają szybko, innym razem - że nie widać ich końca. Jednak mimo różnego czasu trwania porodu (naturalnego) możemy wyróżnić jego schematyczne kolejne fazy.

Inwestycja w nieruchomości – informacje

Każdy rodzaj inwestycji obarczony jest ryzykiem, jedne mniejszym, inne większym. Jeśli chodzi o rynek nieruchomości,wkładanie weń kapitału też tego ryzyka nie jest pozbawione. Wielu inwestorów decyduje się na zakup kilku bądź kilkunastu mieszkań, domów, czy działek, godząc się na lokowanie pieniędzy na bardzo długi czas, w zamian za uniknięcie inflacji. Największe ryzyko wiąże się z występowaniem cykli koniunkturalnych. Czy warto inwestować w nieruchomości?

Zobacz też

Jak urządzić przestronne wnętrze?

Nie każdy może pozwolić sobie na luksus posiadania przestronnego wnętrza, zwykle w pomieszczeniach upychamy sporą ilością mebli, aby móc pomieścić rzeczy, które zebraliśmy przez lata. Jednak urządzenie przestronnego wnętrza nie powinno być problemem – powinniśmy jednak taką przestrzeń szanować.

Zegarek z fazami księżyca – komu się przydaje?

Obserwowanie faz księżyca to nie tylko domena wróżek czy miłośników astronomii. Nowoczesna technologia pozwala na obserwacje cyklu księżycowego bez...

Botwinka – jak zrobić tę przepyszną wiosenną zupę?

Początek wiosny to idealny czas, by korzystać ze świeżych i młodych warzyw. Królową wiosennych zup jest zupa z botwiny....

Może Cię zainteresuje: