Lifestyle Korzyści z podziału rynku na segmenty

Korzyści z podziału rynku na segmenty

-

Na czym zatem polega dokonywanie segmentacji klientów oraz jakie są korzyści z jej zastosowania przez przedsiębiorstwo? Przedstawiamy najważniejsze zagadnienia.

Zalety z obsługi jednego lub kliku segmentów

Odpowiednio przygotowana segmentacja pozwala na poznanie potrzeb, preferencji i oczekiwań odbiorców oraz dostosowywanie do nich oferty przedsiębiorstwa. Odpowiadanie na zapotrzebowanie ze strony klienta wymaga niekiedy dokonywania istotnych przekształceń w strukturze firmy, jest jednak niezbędne dla dalszego rozwoju przedsiębiorstwa i jednocześnie nie byłoby możliwe bez dokonania badań preferencji nabywców.

Badania rynkowe umożliwiają równocześnie pozyskanie cennych informacji o działaniach i specyfice konkurencji, co może się przyczynić do wzbogacania oferty o elementy istotne dla klienta, których nie zapewniają rywale rynkowi. W rezultacie może to umożliwić uzyskanie trwałej przewagi konkurencyjnej, zwiększenie barier wejścia do sektora dla nowych konkurentów bądź produktów substytucyjnych. Uzyskanie dominującej pozycji w sektorze pozwala na podwyżkę cen i zwiększenie zysku przedsiębiorstwa. Istnieją zatem ważne przesłanki przemawiające za koncentracją działań przedsiębiorstwa na jednym segmencie rynkowym.

Jakie kryteria uwzględniać przy dokonywaniu segmentacji klientów?

Określenie segmentów, do których za pomocą odpowiedniej promocji chce dotrzeć firma, zasadniczo dokonywana jest na podstawie cech charakterystycznych nabywców. Ze względu na to kryterium można dokonywać segmentacji geograficznej, demograficznej i psychograficznej. Cechy geograficzne mogą być uwzględniane przez przedsiębiorstwa poprzez dokonywanie wyboru obszaru działań (wymiar lokalny, regionalny, krajowy, światowy).

Badania wskazują, że preferencje zakupowe konsumentów są ściśle związane z wiekiem, płcią, wykonywanym zawodem, wykształceniem i innymi cechami demograficznymi, stąd grupy konsumenckie najczęściej definiuje się w oparciu o to właśnie kryterium. Zainteresowania, styl życia, upodobania i inne cechy psychograficzne się równie często brane pod uwagę przy określeniu docelowych segmentów rynkowych. W oparciu o m. in. te kryteria przedsiębiorstwo decyduje czy działać w jednym, kliku segmentach, czy też zajmować się obsługą całego rynku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

WARTO PRZECZYTAĆ

Jak wybrać sukienkę dla puszystej?

Moda to doskonały sposób na kamuflaż. Szczególnie jeśli mamy co ukryć. Mogą to być na przykład zbędne kilogramy czy brak odpowiedniego wcięcia i kobiecych kształtów. Z drugiej strony strój może też podkreślać pewne zalety.

Jak zrobić efekt 3D w Corelu?

Corel to najlepszy dostępny program do grafiki wektorowej na rynku. Większość agencji reklamowych na nim bazuje. Chciałbyś zrobić efekt 3d w Corelu? Nic prostszego!

Zobacz też

Jaki wybrać laptop w poświątecznej wyprzedaży?

Przełom roku to dobry moment na zakup sprzętu elektronicznego....

Jak udekorować domek ogrodowy, gdy ma się ograniczony budżet?

Każdy z nas marzy o tym, aby jego miejsce odpoczynku było wygodne i przytulne. Jednak równie ważne jest to,...

Koszula męska — czym kierować się przy wyborze?

Męski ubiór to nie tylko garnitur i spodnie. Stylowy wygląd to odpowiednie dobranie wszystkich elementów garderoby, tak aby tworzyły...

Może Cię zainteresuje: