Kupując towary na wyprzedaży zwróć uwagę na kilka spraw. Po pierwsze, trzeba przyjrzeć się dokładnie rzeczy, którą chcemy kupić. Chodzi o zauważenie ewentualnych uszkodzeń czy innych znaczących defektów. W przypadku produktów takich jak kosmetyki należy sprawdzić terminy ważności. Po trzecie, w przypadku tego rodzaju zakupów pośpiech jest złym doradcą. Po czwarte, przed wzięciem udziału w zakupowym szaleństwie, warto się zastanowić, jaką kwotę można przeznaczyć na ten cel.

Na pewno warto zorientować się wcześniej, ile dany produkt kosztuje w innych sklepach. Dobrym zwyczajem jest także obserwowanie ceny danego towaru dużo wcześniej. Wówczas będziemy mieli pewność, że rzeczywiście opłaca się kupić ową rzecz. Do najczęstszych sztuczek stosowanych przez właścicieli sklepów należy podwyższenie ceny na krótko przed planowaną wyprzedażą, a następnie obniżenie jej. Okazuje się wówczas, że nowa cena jest uderzająco podobna do tej sprzed promocji. W związku z tym dobrym zwyczajem jest obserwowanie produktu, który chcemy kupić dużo wcześniej. Metoda ta wymaga cierpliwości, ale z drugiej strony daje pewność, że rzeczywiście daną rzecz opłaca się kupić. Poza tym, na samej metce, na starej cenie lub obok niej powinna znaleźć nowa, czyli przecenowa.

Kolejny problem wiąże się z tym, że cena na metce, kodzie kreskowym czy półce jest inna niż ta, którą podaje osoba obsługująca kasę. W takiej sytuacji można zrezygnować z zakupów. Warto pamiętać o tym, że nawet po skasowaniu towaru, można podjąć taką decyzję.

Należy pamiętać, że jeśli produkt, który został zakupiony na wyprzedaży posiada wady, to klient ma prawo do reklamacji. Oczywiście, pod warunkiem, że posiada paragon czy fakturę. Składając reklamację możemy żądać bezpłatnej naprawy czy wymiany na nowy produkt. W sytuacji, gdy nie są możliwe wyżej przedstawione scenariusze, mamy prawo do zwrotu pieniędzy. Tracimy ten przywilej, gdy robiąc zakupy byliśmy świadomi jej istnienia. Zdarza się, bowiem, że cena produktu zostaje obniżana z powodu wady.

Zakupy na wyprzedażach powinny być wcześniej zaplanowane i przemyślane. Wynika to z faktu, że zwrot czy wymiana towaru pełnowartościowego, zależy od dobrej woli sprzedawcy. W związku z tym warto zapytać wcześniej zapytać, czy możemy zwrócić towar. A jeśli tak, to, w jakim terminie możesz to zrobić. Uwaga ta dotyczy także zwrotu pieniędzy. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości i pytań można skorzystać z pomocy rzecznika konsumentów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here