Zdania są w tym temacie podzielone. Każdy z naszych operatorów posiada niemal identyczną bazę klientów na kartę, jak i klientów abonamentowych. I każda z tych grup klientów ma po części rację, co do swojego zdania.

Jeśli weźmiemy pod uwagę klienta, który ma całą rodzinę i znajomych u jednego operatora i nie zamierza go zmieniać w ciągu najbliższych lat, to dla niego może okazać się lepsza oferta abonamentowa. Jeżeli do tego dodamy, że dana osoba nie ma czasu na śledzenie aktualnych ofert i promocji na kartę, można stwierdzić, że w niektórych przypadkach przepłacałaby za telefon, używając tylko podstawowych stawek cennikowych bez aktywnych dodatkowych promocji.

Wybór pomiędzy ofertami zależy w dużej mierze od naszej osobowości oraz potrzeb. Jeżeli jesteśmy osobami niechętnie nastawionymi na zmiany, oferta abonamentowa nie będzie dla nas najgorsza.

Jeżeli natomiast lubimy zmiany, mamy czas, aby sprawdzać najnowsze oferty i promocje – wówczas oferta na kartę może być korzystna dla takiej grupy osób.

Osoby, które tylko słyszały, że oferty na kartę są tańsze, nabywając zestaw startowy i tylko doładowując swoje konta, nie będą miały tańszej oferty od abonamentowej, chyba że nie potrzebują na miesiąc więcej niż 5-10 zł na rozmowy.

Aby oferty na kartę były dużo tańsze od abonamentowych, musimy poznać specyfikę tej grupy ofert. Stając się użytkownikiem oferty na kartę, w każdej chwili możemy przenieść numer do innej sieci, gdzie dostaniemy inną ofertę. Możemy również dowolnie zmieniać taryfę pomiędzy oferowanymi przez operatora. Stale korzystać możemy z oferowanych promocji. Z tą różnicą, że w ofercie na kartę promocje co chwilę się kończą, a zastępują je kolejne. Musimy śledzić na bieżąco regulaminy ofert, aby wiedzieć, jak z nich skorzystać. Przeważnie każda z nich wymaga osobnej aktywacji za pomocą krótkiego kodu lub poprzez wysłanie odpowiedniej komendy SMS-em.

Uwaga!

Wybierając ofertę, zdecydujmy zatem, do której grupy osób najbardziej pasujemy. Leniwi wybiorą najczęściej abonament. Lubiący zmiany i ciągle szukający nowości w większości wypadków pozostaną klientami ofert na kartę.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułAbonament z telefonem czy bez – jaką ofertę wybrać?
Następny artykułNa czym polega Outplacement?

Marcin Łabuś – absolwent zarządzania specjalizujący się w zastosowaniu narzędzi promotion-mix w działalności polskiego sektora telekomunikacyjnego oraz bankowego. Doświadczenie zdobywał przez rozwijanie swoich zainteresowań. Praca to dla niego pasja. Twórca i właściciel portalu telekomunikacyjnego „Simplik.pl”.


Nasz specjalista pisze o sobie:

W 2011 roku ukończyłem studia magisterskie na Wydziale Zarządzania Politechniki Rzeszowskiej. Specjalizuję się w zastosowaniu narzędzi marketingu w usługach telekomunikacyjnych i bankowych. Zastosowanie elementów marketingu-mix stało się moją pasją podczas studiów, zaś szeroką wiedzę z zakresu bankowości i telekomunikacji mobilnej zdobyłem realizując swoje zainteresowania.

Interesuję się również tematyką inwestycji giełdowych oraz psychologią graczy giełdowych. Silne emocje na giełdzie sprawiają, że nawet najlepsze strategie inwestycyjne nie dają oczekiwanych rezultatów. Psychika graczy jest więc przeszkodą w racjonalnym podejmowaniu decyzji.

Wolny czas spędzam podróżując i odkrywając nowe ciekawe miejsca. Uwielbiam wycieczki rowerowe i spacery po górach.

Zainteresowanych tematyką telekomunikacji zapraszam do współpracy przy tworzeniu alternatywnego portalu – Simplik.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here