Na stronie www.pozytel.gov.pl społeczną odpowiedzialność biznesu określa się jako „koncepcję, dzięki której przedsiębiorstwa na etapie budowania strategii dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne i ochronę środowiska, a także relacje z różnymi grupami interesariuszy. Bycie odpowiedzialnym nie oznacza tylko spełnienia wszystkich wymogów formalnych i prawnych, ale oprócz tego zwiększone inwestycje w zasoby ludzkie, w ochronę środowiska i relacje z otoczeniem firmy, czyli dobrowolne zaangażowanie”. W praktyce oznacza to, że część zarobionych przez firmę pieniędzy przeznaczona jest na działalność społeczną. Często spotykaną praktyką jest też dobrowolne angażowanie się pracowników w tego rodzaju działania czy zakładanie firmowych fundacji.
Rzadko się zdarza, że do stowarzyszenia sama zgłosi się firma, która zaproponuje współpracę. Inicjatywa w tym wypadku należy raczej do organizacji pozarządowej. Warto zaznaczyć, że do takiego spotkania należy się szczególnie starannie przygotować. Przede wszystkim należy mieć przygotowane najważniejsze założenie ewentualnej współpracy. Pracując nad ową strategią warto spojrzeć na swój pomysł oczyma szefa firmy, która ma się stać partnerem w tych działaniach.
Należy odpowiedzieć sobie na pytanie, co firma będzie z tego miała. Warto zapoznać się ze specyfiką funkcjonowania firmy i znaleźć jakiś wspólny element, który będzie spajał nasz projekt z celami marketingowymi przedsiębiorstwa. Następnie przygotować przejrzysty, czytelny dokument z najważniejszymi informacjami na temat planowanych działań. Dobrze przemyślana strategia sprawi, że będziemy się pewniej czuli podczas spotkania.
Gdy uda nam się pozyskać biznesowego partnera do współpracy warto zadbać o właściwie sformułowaną umowę, która będzie regulowała współpracę. Powinna ona w jasny i czytelny sposób opisywać zobowiązania obu stron, przepływ informacji oraz sposoby rozwiązywania konfliktów. Dobrą praktyką jest organizowanie spotkań, podczas których omawia się aktualne przedsięwzięcia czy pojawiające się problemy.