1. Na początku uruchom Gimpa. Utwórz nowy plik o rozmiarach animacji, jakiej potrzebujesz. Jeśli będzie wyświetlana tylko na Twoim komputerze – o rozdzielczości Twojego monitora, jeśli na większym ekranie – weź pod uwagę jego rozdzielczość.

2. Kliknij CTRL+L (Layers – warstwy) – pojawi Ci się okienko Warstwy – każda warstwa to pojedyncza klatka animacji. Tworzymy grafikę.

3. Może to być text; piłka – która skacze, postać, która idzie, zdziwiona minka czy nakładka na już istniejące zdjęcie.

4. Stworzona grafikę zapisujemy jako GIF. Przy zapisie wybieramy – zapisz jako animacje – pamiętajmy, by nie spłaszczać obrazu.

5. Po otworzeniu na nowo animacji – przy poszczególnych warstwach pojawi nam się wyświetlony komunikat – jak długo trwa wyświetlanie danej warstwy. Komunikat będzie w ms. 1000ms to równowartości jednej sekundy.

Czy udało Wam się bez problemu wykonać animację? A może coś sprawiło Wam szczególną trudność? Dajcie znać z czym mieliście problemy.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułJak ubierać się do szkoły?
Następny artykułJaki makijaż do szkoły?

Anna Klesse – grafik, fotograf, dziennikarz. Zajmuje się głównie mediami cyfrowymi. Skończyła reklamę wizualną we Wrocławiu oraz Design Mediów w Hagenbergu. Specjalizuje się głównie w pakiecie Adobe, Corel, programach 3D, a także fotografii portret/fashion. Obecnie koordynator wizualny w jednej z londyńskich firm.

 

Nasz specjalista pisze o sobie:

Robię to, co kocham – uwieczniam – najlepiej jak potrafię – świat, który nas otacza oraz tworzę nowy świat za pomocą grafiki, sama nadając mu realności. Bardzo cenię fotografię czarno-białą i analogową, jednocześnie nie przeszkadza mi to zajmować się technologiami cyfrowymi. Mówi się, że nasza dusza jest analogowa, a ciało pnie się w stronę techniki. Lubię dbać o duszę. Magią jest postrzeganie ludzi i świata w swój własny sposób i ukazywanie tych spostrzeżeń we wszelakich obrazach.

Zajmuję się zarówno grafiką tworzoną od podstaw, fotomontażami, jak i całością reklamy produktu – począwszy od wizytówek, poprzez broszury kończąc na stronach internetowych i całych kampaniach wizualnych. Wykonuję sesje fotograficzne na zlecenia indywidualne, jak i korporacyjne (mam na koncie 3 wystawy – dwie zbiorowe, jedną własną - 100% kobiecości).

A ponieważ wizualizacja jest teraz wszędzie – bez obrazu nie ma przekazu – zapraszam wszystkich zainteresowanych pomocą lub współpracą do kontaktu. Każda propozycja jest do rozpatrzenia, a problem do rozwiązania!

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here