W Microsoft Word możliwe jest tworzenie bazy źródeł. Jeżeli daną pozycje cytuje się wielokrotnie, można ją zdefiniować i potem za każdym razem w łatwy sposób dodawać przypis.
Po dodaniu nowego cytatu do dokumentu, zostaje utworzone źródło, które pojawi się w bibliografii. Aby dodać bibliografię, należy kliknąć w zakładkę „Odwołania”.

Microsoft WordKolejnym krokiem jest wybranie stylu dostosowanego do cytatu i źródła. Po przygotowaniu elementu, należy kliknąć na końcu zdania, które ma być zacytowane i powrócić do karty „Odwołania”, gdzie należy kliknąć „Wstaw cytat”.

Następnie trzeba kliknąć na „Dodaj nowe źródło”. Pojawi się okno „Tworzenie źródła” – to tutaj właśnie można dokładnie opisać te pozycje i autorów którzy są cytowani w pracy. Raz zdefiniowana pozycja będzie dostępna dla całego dokumentu. Aby dodać źródło, należy podać nazwę obiektu, z którego pochodzi cytat.

bibliografia
Po dodaniu wszystkich cytowanych źródeł i opisaniu cytatów w dokumencie można przystąpić do tworzenia bibliografii.

Aby to zrobić, należy kliknąć na miejsce, w którym bibliografia ma się znaleźć, czyli zazwyczaj na końcu dokumentu. Następnie na karcie odwołania w sekcji „Cytaty i bibliografia” należy kliknąć przycisk „Bibliografia”

Microsoft Word

Potem należy określić odpowiedni styl dopasowany do tworzonego przez nas dokumentu.

bibliografaia w Wordzie

I po kliknięciu w wybrany styl lub w przycisk „Wstaw bibliografię” bibliografia pojawi się w dokumencie.

Próbowaliście samodzielnie stworzyć bibliografię? Z czym mieliście problem?

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułJak zapobiegać paradontozie?
Następny artykułJak zrobić tabele przestawne w Excelu?

Anna Liszewska - ukończyła Politechnikę Wrocławską na kierunkach: Technologie Internetowe oraz Zarządzanie i Marketing. Jej praca magisterska dotyczyła użyteczności aplikacji internetowych. Doświadczenie zdobywała, pracując w agencjach interaktywnych m.in. jako kierownik sekcji usability, specjalista ds. inżynierii przemysłowej, specjalista ds. projektów społecznościowych.

Nasz specjalista o sobie:

Na co dzień badam i projektuję serwisy internetowe oraz aplikacje webowe. Prowadzę również szkolenia w tym zakresie. Poza tematyką usability interesuję się przede wszystkim mediami społecznościowymi i ich wykorzystaniem w marketingu i reklamie. Wolny czas poświęcam na czytanie książek, turystykę górską oraz jeździectwo.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here