Upominki biznesowe mogą pomóc w utrzymywaniu dobrych relacji z klientami, cz też kontrahentami. Poprzez wręczenie komuś drobnego upominku można okazać swoją sympatię, wdzięczność za poświęcony czas, a także wzmocnić relacje handlowe.

Upominki biznesowe bywają jednak nieco kłopotliwe. To znaczy, że prezenty nie mogą być zbyt wartościowe. W przeciwnym razie możemy zostać o próbę przekupstwa. Najbezpieczniej jest zatem ofiarowywać gadżety reklamowe (kubki i pióra z firmowym logo, koszulki i tym podobne drobiazgi). Swoją skromną wartością nie zobowiązują osoby ofiarowywanej do rewanżu. Pomagają natomiast w podtrzymywaniu pozytywnych relacji z klientem. W przypadku nawiązania bliższych stosunków z kontrahentem można pozwolić sobie na wręczenie bardziej osobistego upominku. Jeśli znamy jakieś szczegóły z życia prywatnego klienta, wiemy o czym marzy, albo też czym się interesuje możemy wykorzystać to przy wyborze prezentu.

Upominki biznesowe mogą być wręczone również z okazji świąt, imienin oraz jubileuszu firmy. W takich okolicznościach możemy zastąpić typowe upominki biznesowe na bukiet kwiatów, słodycze, lub butelkę dobrego trunku.

Wręczając upominek zrezygnujmy z dawani komuś absolutnie bezużytecznych przedmiotów. Nie należy również wykorzystywać wcześniej ofiarowywanych prezentów. Prezenty „przechodnie” mają to do siebie, że nie są dawane z uczuciem. Jeśli już decydujemy się komuś na wręczanie takiego upominku upewnijmy się czy w nie zawiera on biletu wizytowego, lub kartki z życzeniami od pierwotnego darczyńcy.

Dajecie czasami biznesowe upominki? Co na nie wybieracie? Dajcie znać.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here