Związek ryzyka z prowadzeniem przez przedsiębiorcę działalności gospodarczej należy rozpatrywać przede wszystkim odnosząc się do aktywów trwałych i aktywów obrotowych firmy, samej osoby przedsiębiorcy oraz zatrudnianych przez niego pracowników, jak również do możliwych strat finansowych. Ich częste pojawianie się spowodować może poważne zagrożenie bezpieczeństwa finansowego przedsiębiorstwa, co – mając na uwadze jedną z nadrzędnych zasad rachunkowości finansowej, jaką jest zasada kontynuacji działalności – może prowadzić w dłuższym okresie do poważnych zaburzeń funkcjonowania przedsiębiorstwa, skutkujących utratą płynności finansowej i wypłacalności, a w efekcie – jego bankructwem, które prowadzi do wszczęcia postępowania prawnego stwierdzającego upadłość przedsiębiorstwa.
Aby uchronić się przed grożącymi firmie niebezpieczeństwami należy przede wszystkim ubezpieczyć jej aktywa trwałe, a w szczególności rzeczowe aktywa trwałe, takie jak: budynki (np. hale produkcyjne, magazyny przedsiębiorstwa), różnego rodzaju budowle, maszyny i urządzenia będące w posiadaniu przedsiębiorstwa, jak również wartościowe narzędzia i przyrządy niezbędne do wykonywania obowiązków zawodowych przez pracowników, którzy zatrudnieni są w firmie. Bardzo ważne jest także ubezpieczenie sprzętu komputerowego – zwłaszcza w firmach, gdzie znajduje się wiele stanowisk pracy wyposażonych w komputery. Wiąże się to przede wszystkim z uniknięciem ryzyka straty w przypadku pożaru, kradzieży czy awarii sprzętu.
Ponadto każdy przedsiębiorca powinien ubezpieczyć posiadane przez siebie aktywa obrotowe, które klasyfikowane są jako „zapasy”, a zatem wszystkie rzeczowe składniki majątku obrotowego (produkty, towary, materiały), jak również środki transportu, czyli zarówno samochody osobowe, jak i samochody ciężarowe (dostawcze). Szczególnie jest to istotne w przypadku, gdy istnieje konieczność transportowania produktów wytwarzanych w przedsiębiorstwie na duże odległości – warto wówczas wykupić ubezpieczenie autocasco – a zwłaszcza, gdy zatrudniani przez nas kierowcy nie pracują długo w firmie i trudno mówić – ze względu na krótki czas relacji między pracodawcą a pracownikiem – o pełnym wzajemnym zaufaniu tych osób.
Możliwe jest także ubezpieczenie straty finansowej przedsiębiorstwa – w takim przypadku należy mówić o ubezpieczeniu ewentualnych kosztów przerwy w działalności prowadzonej przez przedsiębiorstwo, które mogą powstać w wyniku szkód w jego mieniu lub w następstwie nieszczęśliwego wypadku, któremu ulegnie przedsiębiorca lub pracownik zatrudniony w firmie.
Czy informacje zawarte w tekście okazały się pomocne? Zapraszam do komentowania.
podstawą jest wybór dobrego TU. Jak mam od lat formę w hdi to nie mam żadnych problemów, wszystko mi wyjaśnili i wiem że jakby co moge na nich polegać