Impreza dla kontrahentów wymaga profesjonalnej organizacji. Należy wybrać odpowiednie miejsce, którego lokalizacja jest dogodna dla klientów. Jeśli będą dojeżdżać prywatnym samochodem, należy zadbać o rezerwację miejsc parkingowych. Jeśli nie znają miasta i przybędą bezpośrednio na dworzec lub lotnisko, należy wysłać po nich kierowcę, który dotransportuje ich na miejsce imprezy.
Konieczne jest także zarezerwowanie miejsc noclegowych. Wcześniej musimy wiedzieć, ilu zaproszonych nie ma się gdzie zatrzymać na noc. Najlepiej wybrać hotel w pobliżu restauracji, w której odbędzie się przyjęcie.
O cateringu i odpowiednim doborze menu nie trzeba przypominać. Potrawy powinny być zróżnicowane. Nie można zapomnieć o potrawach dla wegetarian. Miłym akcentem będzie także lokalny kulinarny akcent. Imprezy np. w Małopolsce powinny zaskoczyć kontrahentów możliwością spróbowania góralskich przysmaków jak: chleb ze smalcem, oscypki czy wiejska kiełbasa.
Posiłki powinny być serwowane przez profesjonalnych kelnerów. Spotkanie powinien moderować odpowiedni konferansjer, który będzie rozkręcał bardziej rozrywkową jego część. Dodatkowo imprezę można wzbogacić oryginalnym występem estradowym. W zależności od profilu i kultury organizacji, może być to recital poezji śpiewanej, występ kwartetu smyczkowego czy grupy kabaretowej.
Pomiędzy smakowaniem dań, tanecznymi zabawami oraz zabawami zaaranżowanymi przez wynajęty zespół, które mają na celu integrację towarzystwa, naturalnym biegiem powinny toczyć się rozmowy biznesowe. Nic bardziej nie sprzyja ustalaniu warunków współpracy jak nieformalna impreza.
Podczas zabawy nie należy jednak przesadzić z alkoholem. Zbyt duża wylewność, odchodzenie od spraw biznesowych na rzecz osobistych wyznań nie są zbytnio wskazane.
Poszczególni klienci także powinni poznać profile firm. Tutaj priorytetem jest firma, jej rozwój oraz realizacja poszczególnych oczekiwań i zobowiązań podjętych w ramach współpracy.
Przygotowanie przyjęcia dla kontrahentów jest kosztowne, ale może i powinno zaowocować czymś, co jest w tym wypadku najważniejsze – dobrą współpracą. Taka impreza to inwestycja w przyszły sukces.
Co myślicie o imprezach dla klientów? Czy wg Was mniej formalny rodzaj kontaktów jest bardziej efektywny? Wyraźcie opinię w komentarzu.